5 potravín, ktorým by ste sa mali večer vyhnúť. Toto nekonzumujte, ak máte problém s nespavosťou

Kristína Hagarová

Foto: unsplash

Existuje množstvo vecí, ktoré ľuďom pomáhajú v lepšom spánku. Levanduľa na vankúši, vypnutie telefónu, meditácia, to sú všetko veci, čo vám dokážu pomôcť.

Článok pokračuje pod videom ↓

Ak však máte problém so spánkom, možno by ste mali lepšie sledovať to, čo konzumujete pred spaním. Ako uvádza portál Independent, expertka na spánok Sammy Marga, zlepšiť kvalitu spánku je naozaj jednoduché. Proste musíte pred spaním správne jesť. Niektoré potraviny vás podľa nej uložia na tvrdý spánok, kým iné spôsobia, že budete nevyspatý a budete mať problém zaspať.

foto: Unsplash

Nový výskum odhalil, že až 69 % Britov sa cítia nevyspato a príčinou môže byť láska ku korenistým jedlám, kofeínu a alkoholu. Asi tretina ľudí bojuje s nespavosťou a pred spaním by sme mali jesť veci, ktoré sú často typické pre raňajky.

Tieto potraviny môžete jesť pred spaním

  • Banány. Aj keď zvyšujú energiu, sú bohaté na horčík, ktorý uvoľňuje svaly a tiež obsahujú serotonín a melatonín, ktoré podporujú spánok.
  • Mandle. Tie sú známe ako skvelý zdroj zdravých tukov, sú tiež plné horčíka, ktorý vás prirodzene uvoľní.
  • Med. Stačí jedna čajová lyžička medu, ktorá vám pomôže uvoľniť sa.
  • Kaša. Ovsená kaša je bohatá na vitamíny, minerály a aminokyseliny, ktoré podporujú melatonín navodzujúci spánok.
  • Morčacie mäso. Je skvelým zdrojom bielkovín a vďaka nemu sa budete cítiť sýty, takže sa v noci nebudete budiť na hlad.
Foto: pixabay

Tomuto sa pred spaním vyhnite

  • Alkohol. Aj keď vám jeden pohár vína môže pomôcť zaspať, bude vám brániť upadnúť do hlbokého spánku.
  • Syr. Počuli ste už o tom, že po tom, čo ľudia zjedia veľké množstvo syra majú zvláštne sny? Tvrdý syr obsahuje vysokú hladinu aminokyseliny tyramín, vďaka čomu je váš mozog príliš bdelý.
  • Pikantné jedlá. Štipľavé jedlá spôsobujú tráviace ťažkosti, no okrem toho vášmu telu sťažujú reguláciu teploty, čo vedie k menej pokojnému spánku.
  • Mastné jedlo. Tučné jedlá sú pre žalúdok ťažko stráviteľné a je pravdepodobnejšie, že spôsobia pálenie záhy, čo sťažuje zaspávanie.
  • Káva. Je asi jasné, že vďaka kofeínu v káve budete mať problém zaspať. Zostáva vo vašom systéme dlhý čas a jeho účinky môžete pociťovať aj po desiatich hodinách.