Vianočná reklama rozdelila Slovákov na dva tábory. Za jej zrušenie sa podpísalo takmer 10-tisíc ľudí

Dana Kleinová

Foto: Facebook (Telekom SK)

Nová vianočná reklama vyvolala vlnu kritiky. Ľudia tvrdia, že nemá s vianočnými sviatkami nič spoločné a žiadajú jej zrušenie. 

Článok pokračuje pod videom ↓

Nastalo obdobie, kedy sa marketingová stratégia zamerala na vianočné obdobie a v televízii sa objavujú prvé vianočné reklamy. Nechýba napríklad klasika s dievčatkom a diviakom od Kofoly, no pridávajú sa k nej aj nové, ktoré vidíme na obrazovkách prvýkrát. Jednou z nich je aj reklama od Telekomu. Tá sa však stretla s nepochopením divákov, pričom takmer 10-tisíc Slovákov požaduje jej stiahnutie z obrazoviek. Dôvod je jednoduchý: vraj je nevhodná pre deti, a navyše vôbec s Vianocami nesúvisí.

Posolstvo reklamy

Ako odznieva v reklame, jej posolstvo by malo hovoriť o vzájomnom rešpekte, a to potvrdzuje aj heslo reklamy: „Vzájomný rešpekt je najkrajší darček.“ Samotný obsah sa pritom zameriava na mladého muža, ktorý sa na sviatky vracia domov a členovia jeho rodiny ho privítajú hŕbou otázok, ktoré sú podľa nich dôležité. On na ne však nedokáže odpovedať, keďže by najprv musel priznať to, čo sa rodine ešte neodvážil povedať. Situáciu nakoniec zachraňuje jeho babka, ktorá si jeho nepokoj všimla a zakončuje sériu otázok svojou vlastnou: „Si šťastný?“ 

Reklama tak stavia túto otázku do pozície, vďaka ktorej naznačuje, že práve šťastie je v živote to najdôležitejšie a že šťastie súvisí so vzájomným rešpektom. Túto myšlienku navyše tvorcovia rozvinuli na sociálnych sieťach, kde vysvetlili: „Tohtoročná vianočná kampaň je oslavou rozmanitosti a práva žiť svoj život tak, ako si každý predstavuje.“ Tento odkaz sa však nestretol s takým pochopením, ako by možno spoločnosť Telekom očakávala.

Počiatočná kritika

Najnovšie články