Spokojnosť klientov je na prvom mieste. Touto radou sa riadi aj 31-ročný londýnsky kaderník Joshua Coombes, ktorý ako správny kaderník vie nie len dobre narábať s nožničkami, ale vie aj so svojimi zákazníkmi komunikovať a vypočuť si ich. Jediný rozdiel je v tom, že týmito zákazníkmi sú bezdomovci.
View this post on Instagram
Londýnsky kaderník Joshua Combes vymenil salón za ulice, kde pomáha bezdomovcom vyzerať ľudskejšie. Počas strihania sa s týmito ľuďmi rozpráva a následne sa podelí o ich príbeh a fotky na Instagrame cez hashtag „Do Something For Nothing“. Zdieľaním príbehov ľudí bez domova Joshua zdôrazňuje, že všetci títo ľudia majú svoj príbeh, ktorý ich doviedol až na ulicu. Týmto pekným gestom tak zvýšil nie len povedomie o tejto problematike, ale aj súcit. „Toto sú ľudia, s ktorými sa stretávam a keď som začal rozprávať ich príbehy iným, uvedomil som si, koľko ľudí to ovplyvnilo a koľko ľudí sa chcelo dozvedieť viac o ľuďoch, s ktorými som sa stretol,“vysvetľuje kaderník pre unilad.co.uk, ako vznikla myšlienka kampane pod hashtagom DSFN.
View this post on Instagram
Hoci kaderník mení vzhľad ľudí bez domova, táto kampaň nie je o účese, ale o úprimnom záujme a čase, ktorý strávi rozhovormi s ľuďmi, ktorí sú často ignorovaní. Táto kampaň tiež podnecuje verejnosť k uvedomeniu si, že neexistuje oddelenosť od ľudí, ktorí sú na ulici. „Čím viac som to robil, tým viac som videl, že sa ku mne pridávajú ľudia. Je to nový spôsob, ako zdielať tieto príbehy a zapojiť iných ľudí. Veľa ľudí súcití s bezdomovcami, ale je to všetko o tom, ako môžeme túto myšlienku sprístupniť každému,“ vysvetľuje Joshua ako sa táto kampaň rozrástla.
View this post on Instagram
View this post on Instagram
Minulý rok sa Joshua a jeho dlhoročný kamarát Jamie rozhodli nájsť iný spôsob, ako šíriť príbehy ľudí bez domova. Obaja odcestovali do Skid Row v Los Angeles, teda do oblasti, kde je najväčší počet bezdomovcov. Zatiaľ čo Joshua strihal týchto ľudí, umelec Jamie ich fotil a neskôr maľoval ich portréty. Neskôr si prenajali galériu, kde tieto umelecké diela vystavovali pod názvom Light and Noise v nádeji, že spoja most medzi bezdomovcami a ľuďmi z iných častí Los Angeles.
View this post on Instagram
View this post on Instagram
Dvojica spravila výstavu aj v Londýne, neskôr sa Joshua spojil so značkou TOMS ako súčasť kampane spoločnosti Stand for Tomorrow. Spoločne zorganizovali výstavy aj Manchesteri, Amsterdame, v Paríži aj v Berlíne. Spoločnosť TOMS dokonca prisľúbila, že poskytne finančný príspevok pre charitatívne centrum Centropoint na podporu vzdelávacieho programu pre mladých ľudí bez domova. „Nevieme ako pomôcť bezdomovcom cez noc, ale spôsob akým s tým ľudia pracujú, je úžasný,“ dodáva Joshua.
Do tejto kampane sa môže zapojiť každý z nás a urobiť tak malý krok k pomoci a to nie len ľudom bez domova. Inšpirujúce, čo poviete?
unilad.co.uk
Nahlásiť chybu v článku