Jenny Fernandez, vodcovská trénerka a mentorka startupov pre podnikateľský akceleračný program Techstars, povedala, že táto otázka vám môže objasniť, či to, ako sa vidíte, je v súlade s tým, ako vás vidia ľudia pri moci.
„Výzva spočíva v tom, že potom si manažment alebo HR alebo lídri môžu myslieť, že sa cítiš dobre tam, kde sa nachádzaš, alebo že neočakávaš skoré povýšenie, takže môžeš počkať,“ vysvetlila trénerka. To, ako vás vidia ľudia, však nemusíte zisťovať len od vašich nadriadených. Trénerka odporúča vytipovať si 3 až 5 ľudí, o ktorých viete, že k vám budú úprimní a spýtať sa ich na vašu prácu. Najprv by ste im však mali dať najavo, že si ich názor vážite a obrátili ste sa na nich, pretože dôverujete ich úsudku.
„Potom sa ich opýtajte: ‚Aké sú tri slová, ktoré ma podľa vás najlepšie vystihujú.‘ A ak získate tieto tri slová od troch až piatich ľudí, budete mať veľa údajov, ktoré vám poskytnú konkrétne informácie o tom, ako vás vidia,“ dodala trénerka.
Čo napĺňa môj pohár?
V jednoduchosti vysvetlené, mali by ste sa zamyslieť, vďaka čomu vidíte pohár poloplný a nie poloprázdny.
Licencovaná klinická psychologička Cynthia Shaw vysvetlila, že pýtanie sa samého seba „Čo napĺňa môj pohár? vám môže pomôcť premýšľať a lepšie identifikovať to, čo profesionálne hľadáte, „či už ide o finančné pokroky, alebo o získanie propagačných zmien, účasť na podnikateľských startupoch alebo neziskových dobrovoľníckych príležitostiach, alebo učenie sa, ako lepšie zosúladiť pracovný a súkromný život.“
A aby boli tieto túžby konkrétnejšie, môže pomôcť vystopovať ich zdroj. Napríklad, túžba byť úspešnejší.
„Znamená byť úspešný zarábať veľa peňazí, alebo to znamená urobiť účinnú zmenu? Znamená to cítiť sa v živote cieľavedome, alebo to znamená mať čas na veci mimo práce?“ Shaw radí, aby sa ľudia opýtali samých seba. Tam však otázky nekončia. Môžu pokračovať napríklad takto: „Ak byť úspešný znamená napríklad zarábať veľa peňazí, čo je to veľa peňazí?“
Nahlásiť chybu v článku