Novinka Instagramu je zatiaľ len test. Influenceri sa už teraz sťažujú, že musia pracovať až 8 hodín denne

Lucia Mužlová

Foto: pexels

Možno ste si všimli novinku sociálnej siete Instagram, ktorá je zatiaľ len v testovacej verzii a nemá ju každý. Ide o to, že niektorým ľuďom sa prestali pod fotografiami zobrazovať lajky, resp. srdiečka. Veľký dopad zaznamenali niektorí influenceri, ktorých Instagram živí.

Článok pokračuje pod videom ↓

O čo ide?

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Joy Ofodu (@joyofodu) on

Dnešný svet už funguje inak. Spoločnosti, firmy aj značky sa pozerajú na svet cez čísla. Keď vidia, že má zaujímavý influencer veľa sledovateľov a zároveň aj lajkov pod príspevkami, radi ho podporia. Reklama funguje rôznymi spôsobmi. Buď dostanú zaplatené za propagáciu produktu, alebo za lajky pod príspevkom, alebo jednoducho fungujú na princípe bartru. To znamená, že firma si vyhliadne influencera, ponúkne mu niečo zadarmo, pokiaľ to spropaguje. Na čo by ale firme bol influencer, ktorý nedosahuje určitý počet lajkov?

Instagram im klepol po prstoch

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Joy Ofodu (@joyofodu) on

Tým, že sa mnohým nezobrazujú lajky, obe strany si môžu len domýšľať, aký úspešný bol ich príspevok. Firma ani samotný influencer nevie, aký má jeho príspevok dosah. A firmy už odmietajú dávať ľuďom niečo zadarmo, keď nevidia žiadne výsledky. Influenceri sú teda vo veľkom nahnevaní a sťažujú sa, že musia pracovať 8 hodín denne. Bežnému človeku toto príde ako zlý vtip. Hoc niet pochýb o tom, že aj influenceri musia pracovať a často pracujú aj celý deň, ich životy predsa nemôžu byť také zlé. Veď na sociálnych sieťach sa prezentujú šťastne a spokojne.

Táto prohibícia a samotné testovanie zatiaľ postihlo krajiny ako Kanadu, Austráliu, Nový Zéland, Írsko, Taliansko, Japonsko a Brazíliu. Do Austrálskeho rádia volal anonym, ktorý vyhlásil, že predtým pracoval len šesť hodín, teraz musí pracovať osem. Modelka na Instagrame zase priznala, že má 205-tisíc sledovateľov, no len 1200 lajkov na jeden príspevok. Predtým mala letenky po celom svete zadarmo, teraz sa bojí, že o tento benefit príde. Celý svet a celá reklama totiž závisí od čísel. My, konzumenti, sme v tomto svete sociálnych čísel taktiež len číslami samotnými.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Joy Ofodu (@joyofodu) on

Myslíme si, že je však ten najsprávnejší čas niečo takéto zaviesť. Keď chcú mať influenceri väčší dosah, mali by si za propagáciu svojich príspevkov zaplatiť. Aspoň to chce dosiahnuť Instagram, v následnosti na podobné nástroje Facebooku. Jednoducho ak chcete byť vidieť a počuť, musíte si zaplatiť. Každopádne by to mohlo mať na celý život na sociálnych sieťach pozitívny vplyv. Aj keď sa už našli „hviezdy“, ktoré sa doslova psychicky zrútili z toho, že ich príspevky nezobrazujú lajky.