Vianočná reklama rozdelila Slovákov na dva tábory. Za jej zrušenie sa podpísalo takmer 10-tisíc ľudí

Dana Kleinová

Foto: Facebook (Telekom SK)

Reklama sa už na sociálnych sieťach stretla so zmiešanými reakciami. Hoci sa našli ľudia, ktorí posolstvo tejto reklamy pochopili a páčila sa im, väčšia časť komentujúcich ju označila za nechutnú a okrem témy sexuálnej orientácie sa im zároveň nepáčilo, že je v reklame použité slovo „spermie.“ 

„V reklame sme nepoužili žiadne slová, s ktorým by sa deti nestretli už na základných školách. Náš vianočný spot však nie je o spermiách. Jeho účelom je spájať a upozorniť na problém nevhodných otázok pri vianočnom stole, namiesto ktorých sa môžeme spýtať tú najdôležitejšiu – či sú naši blízki šťastní a majú sa dobre,“ reagoval profil Telekomu na jednu z takýchto výčitiek.

Ani reakcie od samotných tvorcov však nezmenili názor jednotlivcov a tí sa rozhodli vziať situáciu do vlastných rúk. Vytvorili preto petíciu, v ktorej požadujú zrušenie vysielania tejto reklamy.

Petícia za jej zrušenie

Situácia zašla tak ďaleko, že ľudia sa začali vyhrážať tým, že odstúpia od zmluvy s týmto operátorom, ak svoju reklamu úplne nestiahne z televíznych obrazoviek.

„My dolu podpísaní nesúhlasíme s vysielaním reklamy Telekom, ktorá sa chcela niesť vo vianočnom duchu, ale nemá s ním nič spoločné. Nechceme v každom reklamnom breaku počúvať o spermiách a tesných slipoch. Pokiaľ nedôjde k náprave, odstupujeme od zmlúv so spoločnosťou Telekom,“ znie popis petície a jej požiadavky.

Dôvody, prečo zrušiť reklamu, však viac ako 9 600 ľudí uviedlo rôzne. Napríklad: „Nevhodná. Propaguje nevhodným spôsobom homosexualitu.“ alebo „Tolerujem „iných“ ľudí, ale čo je veľa, to je moc…“ alebo „Je totálne zvrátená a škandalózna!“ 

Je vraj nevhodná pre deti

Viacero ľudí poukázalo na to, že táto reklama podľa nich nie je vhodná pre deti, či už kvôli obsahu alebo rétorike, ktorá v nej bola použitá. Ako dôvod uviedli: „Je táto reklama nevhodná pre maloletých divákov. Zneuctenie Vianočných sviatkov.“ alebo „Podpisujem, lebo nie je vhodné pre deti (nielen pre deti) obsahovo ale ani výrazmi, ktoré používajú!“ alebo „Nehorázne, aby si to moje dieťa spievalo.“ alebo „Táto reklama mi príde ako nevhodná, keďže televíziu sledujú aj deti, ktorým potom rodičia musia vysvetľovať, čo to znamená.“

Veľakrát sa navyše opakovalo, že táto reklama nemá podľa ľudí s Vianocami nič spoločné a len sa vianočne tvári. Niektorí dokonca tvrdili, že im táto reklama úplne zničila radosť z Vianoc.

Spoločnosť Telekom zatiaľ nezaujala žiadne stanovisko v rámci tejto petície a svoje sociálne siete ponechala v tomto dizajne. Naďalej však poskytuje odpovede na pripomienky ľudí priamo na ich facebookovom profile, kde môžete zistiť o posolstve tejto reklamy a viacerých spôsoboch, ako ju možno vnímať, viac.

Najnovšie články