9 dôvodov, prečo si neviete ušetriť. Triky obchodníkov spôsobujú, že sa prestaneme ovládať a míňame viac

Gabriela Kinčoková

Foto: pixabay

Dnes nie je žiadnou zvláštnosťou fakt, že ľudia si nedokážu ušetriť. Môžeme porovnať dvoch ľudí, ktorí zarábajú rovnako, no pritom si z nich dokáže ušetriť len jeden. Dôvodom môžu byť aj veľmi „nevinné“ a nenápadne triky od obchodníkov. Niekto ich dokáže prekuknúť a po zvyšok života sa im vyhýba. Na druhej strane sú ľudia, ktorý im uveria a dokážu im veľmi prepadnúť. Aké sú teda najčastejšie marketingové triky obchodníkov?

Článok pokračuje pod videom ↓

Reklamy na sociálnych sieťach

Čoraz viac sa na sociálnych sieťach ako je Instagram alebo Facebook objavujú reklamy na rôzne produkty a služby. Najmä tieto spomínané využívajú tzv. kontextovú reklamu. To znamená, že napríklad, ak sa doma večer rozprávate o kúpe nového auta je veľmi pravdepodobné, že ráno sa vám budú na Facebooku viac zobrazovať reklamy s touto témou. Na svedomí to má odpočúvací mikrofón, ktorý využíva služba Facebook. Jednotlivé spoločnosti sa teda snažia predvídať vaše potreby a tlačia vás do nákupu.

Namiesto jednej veci odídete s dvoma

 

View this post on Instagram

 

A post shared by 🍀 Пижамы и Домашняя Одежда 🍀 (@nyashlandia) on

Tento „trik“ patrí medzi najznámejšie a najpoužívanejšie. Určite sa vám už mnohokrát stalo, že ste šli do obchodu za účelom kúpy napríklad spodného prádla. Na výpredajovom pulte ste si našli nohavičky, ktoré sa vám páčia a stoja len 5 eur. Na vedľajšom pulte vidíte však tie isté nohavičky, no už v spojení s podprsenkou za 12 eur. Poviete si, že sa to veľmi oplatí a preto zoberiete nohavičky v akciovom sete. Takto jednoducho a presvedčivo dokážu obchodníci oklamať vaše zmysly.

„Už zostáva len posledných 5 kusov!“

Túto techniku používajú najmä supermarkety a internetové obchody. Tento trik priláka zákazníkov, ktorý majú pocit, že daná vec je výnimočná. Pokiaľ predajca dodá veci dôležitosť a teda vyhlási, že produkt má obmedzený počet kusov, ľudia si začnú myslieť, že je naozaj dobrá a nakoniec ju kúpia. Tento tip propagácie sa najviac používa pri produktoch, ktoré majú byť v blízkej dobe zničené alebo naopak je ich na sklade veľké množstvo.

Objem

 

View this post on Instagram

 

A post shared by amara 🌙 (@amarachohan) on

Tento „trik“ môžete vidieť najmä v supermarketoch. Ak uvidíte ovocie alebo zeleninu poukladanú do pyramídy na vrchole s cenovkou, je to jeden z marketingových trikov. Takto pripravené a naaranžované ovocie či zelenina stimuluje v kupujúcich potrebu daný tovar kúpiť. Navyše takto poukladané potraviny vyzerajú objemovo väčšie.

Výpredajové cenovky

Veľké výpredajové letáky či veselé a vtipné výpredajové cenovky prispievajú tomu, aby sa produkt viac predával. Takto pripravený marketing nás pozitívne ovplyvňuje a teda nemáme problém takúto vec kúpiť.

Najskôr potrebné a zdravé, nakoniec škodlivé a nepotrebné

Určite ste si všimli, že na začiatku všetkých supermarketov nájdete práve ovocie a zeleninu. Práve toto je jeden z marketingových trikov obchodníkov. Čím viac peňazí minie človek na zdravé potraviny, tým ma väčšiu potrebu sa odmeniť a kúpiť si nezdravú potravinu. Práve preto sa nachádzajú sladkosti a rôzne nápoje na konci obchodov.

Zrušenie tovaru

 

View this post on Instagram

 

A post shared by SUPERMERCADO_ffm (@supermercado_frankfurt) on

Stretli ste sa s tým, že váš obľúbený obchod začal vo veľkou rušiť jednotlivé kúsky oblečenia? Aj toto je jedna z taktík, ktoré volia väčšinou obchody s oblečením. Obchody začnú vypredávať a následne rušiť rôzne kusy odevov, ktoré si nik nekupuje. Ich následná nízka cena tak spôsobí „šialenstvo“ a ľudia tovar vykúpia do pár hodín.

Pocit menejcennosti

Obchodníci a marketéri sú tiež len ľudia a preto sú si plne vedomí rôznych ľudských nedostatkov. Pri predávaní rôznych služieb či produktov teda narážajú napríklad na psychický alebo fyzický stav, kuchárske schopnosti, deti, manžela či znalosti cudzieho jazyka. Veľmi dôležitou vecou je však prekuknúť tieto „taktiky“ a nenechať sa strhnúť do manipulácie.

Kupóny ako darček

Deň pred narodeninami či meninami váš telefón neprestáva pípať od toho, koľko správ dostávate od rôznych obchodníkov. Každý z nich vám ponúka možnosť využiť zľavový kupón ako darček k sviatku. Podstatné však je spomenúť fakt, že takéto kupóny majú len veľmi krátku dobu spotreby a preto vás doslova nútia kupovať veci čo najskôr.

Netreba podliehať všetkému, čo nám obchodníci ponúkajú. Stretli ste sa už s nejakým trikom od obchodníkov?

adme.ru

Najnovšie články