Viete, ako vyučujú v škole vaše deti? Akým spôsobom? Čoraz častejšie sa stretávame s modernejšími formami výučby, interaktívnejšími, a čo je najhlavnejšie, deťom sympatickejšími. Úlohou učiteľov však nie je len vzdelávať, ale ich tak trochu aj formovať a takisto dohliadať na to, aby dieťa v škole netrpelo. Americký spisovateľ Glennon Doyle napísal na svojom blogu o stretnutí s učiteľkou matematiky svojho syna a príspevok sa stal čoskoro virálnym.
Už nie raz sme vám priniesli článok o šikanovaní v škole. Žiaľbohu, deje sa to stále a takmer na každej škole, hovorí sa o tom však málo. Neverili by ste, ale šikanovať dokážu dokonca aj učitelia. Niektoré deti vedia byť nesmierne kruté a nie raz vedia ublížiť nielen psychicky, ale i fyzicky. Všetko toto negatívne vplýva na rozvoj dieťaťa a odrazí sa to na ňom aj v jeho dospelosti. Ako niečomu takémuto predchádzať?
Učiteľka matematiky Cathy Pittová prišla na efektívny spôsob, ako s tým niečo spraviť
A very special local organization saw the Today show segment about Mrs. Pitt's brutiful classroom system that helps her…
Gepostet von Glennon Doyle am Dienstag, 1. April 2014
Cathy už niekoľko rokov používa jednoduchý, no pritom mimoriadne účinný spôsob na to, aby odhalila šikanovanie na škole. Ako to robí?
Každý piatok požiada žiakov, aby jej postupne na papier napísali tieto veci:
- mená štyroch spolužiakov, s ktorými by chceli budúci týždeň sedieť
- meno žiaka, ktorý sa za posledný týždeň najviac vyznamenal
Deti zložia popísané papieriky a vhodia ich do špeciálnej nádoby. Cathy ich však dopredu upozorní, že to samozrejme neznamená, že s tými žiakmi, s ktorými by chceli sedieť, aj skutočne sedieť budú. Deti však odpovedajú čestne, pretože vedia, že ich odpovede sú len pre ňu a nikoho iného. Po práci si Cathy sadne a pozorne číta všetky ich odpovede. Najviac si všíma to, ktoré deti si žiaci nevyberali, kto nevie, s kým by chcel sedieť, kto nebol nikdy spomenutý ako úspešný za posledný týždeň a kto mal donedávna kopec priateľov a teraz tvrdí, že žiadnych nemá.
Takýmto spôsobom zistí, ktoré deti akosi vypadli z kruhu, ktoré sa ocitli samé. To sú študenti, ktorí v najbližších chvíľach potrebujú najviac podpory a pozornosti. V ďalšom týždni sa im preto začne viac venovať a zapájať ich do spoločných aktivít. Aj vďaka tomu sa ku nim kolektív začne opäť chovať inak. Vie ich to znova spojiť a zoceliť.
Táto metóda nie je ničím novým, avšak je dôležité sledovať v triedach tých, ktorí sú „na vrchole“ a tých, ktorí sa, bohužiaľ, ocitajú na úplnom spodku a sú odstrkovaní. Túto metódu navrhol psychológ Jacob Moreno začiatkom 20. storočia a prieskumy nazval sociometrickými meraniami.
Vonkajšia agresia je výsledkom vnútornej osamelosti
Cathy začala s takýmito piatkovými prieskumami po tragédii v roku 1999 v Columbine, kedy dvaja tínedžeri so zbraňami zaútočili na študentov a následne spáchali samovraždu. Verí, že ak sa dieťaťu dostane pozornosti, skôr či neskôr ho agresia opustí. Je totiž prejavom hlbokej osamelosti.
Byť učiteľom v dnešnej dobe nie je ľahké. Deti sú niekedy čoraz drzejšie, agresívnejšie, preto je dôležité, aby sa s tým pedagógovia snažili niečo robiť. Šikana je čoraz častejším javom, deti sa však o nej mnohokrát boja rozprávať. Dôvodom môže byť sociálne zázemie, zlé výsledky, zdravotný problém či iný životný štýl, závisť.
Zažívali ste ako žiaci šikanu alebo ste boli jej svedkami? Ako proti nej bojovali učitelia? Čo si myslíte o spôsobe, ktorý na škole zaviedla Cathy?
zdroj: Miška, adme.ru
Nahlásiť chybu v článku