Nové rozhodnutie nariadilo influencerom, aby na sociálnych sieťach prestali používať zavádzajúce filtre na zveličovanie účinkov kozmetických výrobkov, keď ide o platené reklamy.
Nové rozhodnutie, ktoré prijal Instagram v Británii, nariaďuje influencerom a celebritám, aby pri propagácii kozmetických produktov ukázali svoju „skutočnú“ pleť. Ako uvádza portál Unilad, prijal to Úrad pre štandardy reklamy, ktorý sledoval kampaň vizážistky Sashy Pallari s názvom filterdrop.
Zobrazit příspěvek na Instagramu
Odstránia fotografie
Podľa nového zákona budú príspevky s platenou reklamou, na ktorých majú ženy výrazne upravenú tvár a propagujú pritom kozmetické produkty. Pokiaľ niekto toto pravidlo poruší, fotografiu Instagram zmaže. 29-ročná Sasha uviedla, že jej kampaň v júli 2020 si čoskoro získala pozornosť celebrít, používateľov sociálnych sietí, ale aj politikov. Zároveň povedal, že chce podporiť body positivity, teda pozitívny prístup k telu, tým, že sa vyhne používaniu filtrov.
Zobrazit příspěvek na Instagramu
Úplné odstránenie filtrov?
Mladé dievčatá sú podľa nej pod tlakom, aby sa vyrovnali určitému štandardu krásy. Škodlivý vplyv, ktorý to má na používateľov sociálnych médií, sa konečne začal brať vážne. Úrad sa takto rozhodol po preskúmaní dvoch príkladov, kedy boli používané skrášľovacie filtre na príspevky propagujúce samoopaľovacie výrobky.
Mnohí ľudia sú dokonca za to, aby sa z Instagramu úplne odstránili skrášľovacie filtre. Prijali by ste niečo také aj vy?
Nahlásiť chybu v článku