30.5.2018Aj vám sa už prihodilo, že pokladničný doklad alebo teda bloček sa vám akosi nepozdával, lebo bol privysoký? Občas sa môže stať, že za pokladňou nám pracovník zaúčtuje aj to, čo v nákupe nemáme, prípadne nablokuje tú istú položku dvakrát. Môže to byť nedopatrením, ale aj zámerom. „Škriatkovia“ chodia aj po bločkoch a nie je nič jednoduchšie ako omylom tovar nablokovať dvakrát. A účet sa šplhá k výšinám!
Aby vás už nikdy nikto pri pokladni chtiac alebo nechtiac nepodviedol, naučte sa tento základný trik. Stačí vám k nemu mobil a bloček. Ten si nikdy nezabudnite zobrať pred odchodom z obchodu.
Mňa neoklamete!
Ako prvé si rýchlo spočítajte len eurá dokopy. Nepočítajte centy. Výsledok si niekam poznačte.
Následne si spočítajte centy, no zaokrúhľujte nahor. Keďže väčšina slovenských cien má koncovku 8 alebo 9, je ľahšie zaokrúhliť smerom nahor. To znamená, že ak máme 0,49 eur, dáme si to ako 0,50 eur a ak máme 0,98 eur, dáme si to na 1 euro. Výslednú sumu si znova niekam poznačíme.
Tieto dve čísla spočítame dokopy a dostaneme výsledok. V našom prípade 24 eur.
Keďže sme zaokrúhľovali smerom nahor, naša suma sa nezhoduje s tou na bločku, ale to je v poriadku. Ak je odchýlka len pár centov (v tomto prípade do 30), pokladník vás pravdepodobne neoklamal a položky vám zrátala pokladňa správne. Ak je však rozdiel väčší, skontrolujte si radšej položku po položke. Tento rýchly výpočet je len pre vás a od oka, ak máte pocit, že ste platili nejako veľa.
Nezabúdajte ale, že odchýlky rastú s výškou celkového vášho nákupu. Ak je účet napríklad viac ako 100 eur, odchýlka môže byť väčšia.
Čo by ste si ale mali skontrolovať na každom jednom pokladničnom doklade? Či sa na spodku nachádza logo Ministerstva financií. Značí to, že bloček vám bol vydaný z oficiálnej a zaregistrovanej pokladne.
zdroj: babskeveci.sk, Monika
Nahlásiť chybu v článku