Slovenka zverejnila hrozivý príbeh: Jej otca nechali sedieť na chodbe 6 hodín, nemocnica hneď zareagovala

Dana Kleinová

Foto: Facebook (Nekŕmte nás odpadom)

Vysvetlili tiež, ako je možné, že pacienti sú ošetrovaní na chodbe. „V stredu 17. januára bol urgentný príjem mimoriadne vyťažený. Podľa našich dostupných údajov bolo v čase od 11.43 hod. do 18.00 hod. na ambulanciu oddelenia vnútorného lekárstva urgentného príjmu privezených 18 pacientov, z toho 8 rýchlou zdravotnou službou. 16 pacientov bolo indikovaných na hospitalizáciu na oddelenie vnútorného lekárstva, čo je obrovské číslo. V tejto súvislosti pripomíname, že žilinská nemocnica zabezpečuje starostlivosť pre spádovú oblasť 220-tisíc obyvateľov.“

„Vlani sme „len“ na urgentnom príjme, nie na pohotovosti, ošetrili za celý rok takmer 38-tisíc pacientov. O 14.45 hod. bol pacient pre veľký nápor na expektačné lôžka z expektačnej miestnosti premiestnený. V priestoroch urgentného príjmu bolo následne potrebné počkať na príjem na príslušné oddelenie. Nakoľko boli zdravotníci vyťažení, pacient musel, žiaľ, na príjem na oddelenie počkať.“

„Ako sme spomenuli, urgentný príjem pre vysoký počet príjmov neovplyvní potrebu čakania, hoci by sme boli najradšej, pokiaľ by pacienti nemuseli čakať vôbec. Z kapacitných dôvodov to nie je možné plošne ovplyvniť na žiadnom urgentnom príjme. Na chodbe urgentného príjmu sme v minulosti z preventívnych dôvodov napojili prístroj na prijímanie kyslíka, ktorý môže využiť každý pacient. Pacient následne absolvoval ešte jedno nevyhnutné vyšetrenie pred prijatím na príslušné oddelenie,“ stojí v stanovisku.

Ilustračné foto: Pexels

Zakrytý pacient bol pod vplyvom alkoholu

„Ďalší pacient, odfotený v plachte, bol prijatý pod vplyvom alkoholu a pre naplnenosť kapacít ho nebolo možné nikam umiestniť. Faktom je, že pre zrušenie záchytiek končia títo ľudia na urgentných príjmoch. Situáciu nedokážeme nijakým spôsobom ovplyvniť, pretože pre nich jednoducho nemáme priestorové kapacity,“ vyjadrila sa nemocnica k ďalšiemu spomínanému pacientovi.

Nemocnica zároveň uviedla, že informácie autorky príspevku nie sú pravdivé a odôvodnili to nasledovne: „Plne si uvedomujeme a akceptujeme fakt, že vo vypätých životných situáciách a v súvislosti s našimi blízkymi prichádzajú ruka v ruke určité emócie. Môže to byť strach, smútok alebo hnev. Pre našich blízkych chceme len to najlepšie a pokiaľ je to potrebné, chceme im zabezpečiť kvalitnú a čo najrýchlejšiu zdravotnú starostlivosť.“

„Rozumieme preto reakcii, ktorá bola zverejnená na sociálnej sieti, neakceptujeme však fakt, že sa na našu nemocnicu a našich zamestnancov zdvihla v tejto súvislosti neoprávnená vlna kritiky. Mrzí nás, že autorka statusu publikovala príspevok skôr, ako si čokoľvek preverila, pretože informácie v príspevku sú zavádzajúce a nepravdivé. Stretnutie vedenia nemocnice a autorky statusu sa uskutočnilo dnes.“

„Zdravotnú starostlivosť o pacientov berieme s plnou vážnosťou. Naši zdravotníci i nezdravotníci sú tu 24 hodín denne, 7 dní v týždni, a robia všetko pre to, aby v prípade potreby pomohli. S obetavosťou, nasadením a pochopením sa starajú o tých, ktorí pomoc potrebujú. Mnohí si možno stále neuvedomujú, aká je práca v nemocnici náročná. O to viac nás mrzí, pokiaľ príspevok s nepravdivými informáciami prakticky zatieni všetko kvalitné, čo sme doposiaľ urobili a robíme,“ pokračuje stanovisko.

Na záver ešte dodali: „Stojíme si za tým, že v žilinskej nemocnici pracujú ľudia, ktorým na pacientoch záleží, a robia svoju prácu s maximálnym nasadením. Sme pripravení posúvať sa stále vpred a skvalitňovať podmienky pre našich pacientov.“

Dcéra hneď zareagovala

Najnovšie články