Keď vojdete do supermarketu, prvé čo vidíte, sú regály s ovocím a zeleninou. Naopak, mlieko a vajcia zvyčajne nájdete až niekde vzadu. Supermarkety pritom majú na toto usporiadanie šikovný dôvod, ktorý podvedome ovplyvňuje aj vás.
Ako píše portál NY POST, za usporiadaním supermarketov stoja dômyselní dizajnéri, ktorí vás nenápadne lákajú prejsť sa každou uličkou a naplniť svoj vozík bez toho, aby ste si to uvedomovali. Presne preto je hneď na začiatku sekcia ovocia a zeleniny, ktorá vás podvedome ovplyvní bez toho, aby ste sa nad tým vôbec dvakrát zamysleli.
Ovocie a zelenina sú prvé
Reeves Connelly, ktorý študoval architektonický dizajn na Pratt Institute, povedal: „Množstvo myšlienok, ktoré sa vkladajú do dizajnu obchodu s potravinami, je z psychologického a marketingového hľadiska absolútne šialené.“
Podľa Reevesa existuje špecifický dôvod, prečo sa ovocie a zelenina často nachádzajú v prednej časti obchodu. „Obchody s potravinami umiestnia sekciu s týmito produktmi hneď pri vchode, takže si najprv vezmete ovocie a zeleninu a potom sa nebudete cítiť previnilo, keď si vezmete nezdravé jedlo,“ vysvetlil dizajnér.
Nahlásiť chybu v článku