Ženy myslia na životný štýl, muži skôr na peniaze. Ako sa rozhodujú pri kúpe nehnuteľnosti?

PR článok

foto: Unsplash

Dámy, už ste kupovali niekedy nehnuteľnosť? Alebo o nej uvažovali? Možno vás teda neprekvapí, že ženy sa rozhodujú podľa úplne iných kritérií ako muži – žeby aj tu platilo muži sú z Marsu a ženy z Venuše? A na čom nám záleží rovnako?

Naše nároky na bývanie sú čoraz väčšie a keď kupujeme nehnuteľnosť, preklepneme si ju zo všetkých strán. Podľa expertov z realitnej kancelárie HERRYS hrá pri rozhodovaní prím stále lokalita a s ňou spojená občianska vybavenosť v okolí a dostupnosť. A tom sa zhodneme aj s našimi polovičkami. Spoločne sa taktiež zhodneme na nových požiadavkách súvisiacich s aktuálnymi trendami v bývaní, ako napríklad požiadavky enviro-aspektu, vyššie požiadavky na rozsah a komfort bývania a tiež na technologické vybavenie bytu, ako napr. tienenie, či chladenie.

Z hľadiska príslušenstva sa zvyšujú nároky na pivnicu, parkovanie, možnosť nabíjania elektromobilov. Celkovo rastie dopyt po ekonomicky nízko-údržbových a ekologicky udržateľných bytoch. V HERRYS tiež zaznamenali stúpajúce nároky klientov na kvalitu verejných priestorov – ľudia chcú tráviť čas v meste, vonku, preto ich zaujímajú projekty s dostatkom zelene a s možnosťami pre relax a športové vyžitie.

Ako to vidia ženy a kto začína viac kupovať nehnuteľnosti

Rozdiely medzi ženou a mužom sa prejavujú vo všetkých sférach života, a inak tomu nie je ani pri kúpe nehnuteľnosti. V realitnej kancelárii HERRYS majú skúsenosť, že ženy akéhokoľvek veku rozhodujú o nehnuteľnostiach viac emocionálne, oveľa častejšie zapájajú predstavivosť a spájajú si daný dom alebo byt s ich životným štýlom, ktorý by v ňom spolu s ich rodinou mohli vytvoriť. Rovnako sa zaujímajú aj o estetiku okolia, do ktorého by sa sťahovali. Muži majú priority nastavené troška inak. Viac sa zaujímajú napríklad o dochádzanie do práce a z práce, či dokonca možná návratnosť investície. Predstavivosť a životný štýl nechávajú skôr na partnerke, ich rozhodnutia sú racionálne.

Na preferenciách sa odráža aj to, či si nehnuteľnosť kupuje klient sám, teda bez partnera. A single kupujúcich je čoraz viac! Spolu s nimi pribúdajú aj čoraz mladší prvo-kupujúci, ktorým čoraz častejšie s financovaním musia pomôcť rodičia, inak by ich bol ich sen o vlastnom bývaní v nedohľadne.

Rozhodujeme sa dlhšie

Pandémia nás mnohých prinútila prehodnocovať niektoré rozhodnutia, a aj preto sa celý proces rozhodovania predĺžil až niekoľkonásobne, v niektorých prípadoch to trvalo až 5 týždňov! Dlhšie však trvá aj získavanie informácií k financovaniu bánk, čo je pri kúpe nehnuteľnosti na hypotéku kľúčová záležitosť. Pri kúpe bytu na investíciu v tom má kupujúci jasno, rozhodovanie v priemere trvá len 2 týždne.

Cena je rozhodujúcim parametrom v prípadoch, kedy ľudia kupujú byt pre vlastnú potrebu. V danej cene musí byť zobrazená aj zodpovedajúca kvalita a úroveň štandardu. To isté platí aj pre záujemcov o investíciu, ukazujú dáta RK HERRYS.

Prečo sú tieto dáta dôležité?

Tieto dáta sú dôležité priamo pre developerov, ktorí všetky poznatky a skutočnosti pretavia do projektov tak, aby napĺňali očakávania a potreby moderného bývania. „Cieľom developerov by malo byť nastaviť projekt tak, aby sa stretol s požiadavkami dopytu. Každý investor by preto mal veľmi citlivo vyhodnocovať, v akej lokalite je projekt situovaný a akú cieľovú skupinu má oslovovať. Správna segmentácia s ohľadom na cieľovú skupinu už v počiatočných štádiách dizajnovania projektu je preto rozhodujúca viac ako kedykoľvek predtým,“ hovorí Filip Žoldák, spoluzakladateľ Herrys.

Sledovanie osobných preferencií a meniaci sa vkus klientov majú význam nielen pri tvorbe obsahu a cielenia marketingových správ, ale hlavne pri samotnom nastavení pozicioningu projektu, skladby bytov a ich výmery, štandardu, a v neposlednom rade predajnej stratégie. Z hľadiska analýzy trhu sa sledujú rôzne faktory, ktoré ho ovplyvňujú. Patria sem socio-demografické faktory, ceny nehnuteľností a ich dostupnosť, vkus a preferencie kupujúcich, ktoré sa najčastejšie týkajú lokality, kvality a pohodlia. RK Herrys sleduje a vyhodnocuje dáta z trhu 24/7 s cieľom uľahčiť rozhodovanie všetkým subjektom realitných transakcií a zefektívniť celkový ich priebeh.

Herrys

Najnovšie články