V niektorých krajinách je vianočná reklama súčasťou kultúry. Takou krajinou je napríklad aj Veľká Británia, ktorá Vianocami začína žiť už okolo októbra a novembra, čo je podstatne dlhšie, ako je to napríklad u nás. Mnohých ľudí prehnané reklamovanie tohto sviatku hnevá, no nájdu sa aj takí ktorých Vianoce začiatkom novembra potešia.
Každý rok vychádzajú nové a nové reklamy, ktoré prezentujú výrobky alebo služby, ktoré sú priamo zacielené na spotrebiteľov a teda aj zákazníkov. V poslednej dobe je to ale trochu inak. Reklamy sa snažia vzbudiť v ľuďoch empatiu, súcit, a pocity radosti, spolupatričnosti. Pripomínajú nám význam slov láska, rodina a šťastie.
Každoročne firmy do reklamy investujú milióny. Nedávno sa však objavila reklama, ktorá stála len 50 libier, čo je v prepočte asi 56 eur. Je jednoduchá, no neuveriteľne silná a s pekným posolstvom. Vytvoril ju Phil Beastall, ktorý sa snažil ukázať, že aj vianočný darček môže byť zmysluplný a nemusí byť ani materiálny.
Reklamu vyrobil ako taký malý vianočný film už v roku 2014 a nestála ho viac ako 50 libier. Ako hovorí sám autor: „Milujem tvorbu filmov a rozprávanie príbehov a v roku 2014 som sa rozhodol vytvoriť krátky film, ktorý by rezonoval ľuďmi. Nakoniec som chcel, aby ľudia na chvíľu zastali a aby si uvedomili, akí šťastní sme a pripomenuli si, že aj keď môže byť život naozaj ťažký, nie sme definovaní našou kariérou ani materializmom. Rodina je na prvom mieste a je dôležité sa o ňu starať. Takže hoci to nie je pravdivý príbeh, je to príbeh, ktorý dúfam, že splní svoj účel a zavíta aj k vám domov.“
Reklamu si môžete pozrieť a pripomenúť si tak, o čom by mali byť aj vaše tohtoročné Vianoce.
Lucia M., boredpanda.com
Nahlásiť chybu v článku