Prípadov neúplných žiadostí o OČR eviduje v súčasnosti Sociálna poisťovňa vyše 15-tisíc. Sociálna poisťovňa bude v najbližších dňoch posielať esemesky a e-mailové správy tým žiadateľom o dávku pandemické ošetrovné (OČR), ktorí jej k žiadosti o dávku za marec neposlali čestné vyhlásenie.
Žiadosti sú neúplné
„Bez neho Sociálna poisťovňa nemôže pandemickú dávku vyplatiť, pretože čestné vyhlásenie k žiadosti o ošetrovné je jedna zo zákonných podmienok na jej priznanie,“ uviedol v tlačovej správe hovorca Sociálnej poisťovne Peter Višváder.
Toto vyhlásenie podľa neho slúži ako doklad o tom, koľko dní sa poistenec o člena rodiny staral a od toho sa odvíja výpočet a výška dávky. „Prípadov neúplných žiadostí o OČR eviduje v súčasnosti Sociálna poisťovňa vyše 15-tisíc. Musí ich individuálne preveriť a osloviť žiadateľov, aby potrebné dokumenty doplnili,“ povedal hovorca.
Chýba čestné prehlásenie
Práve kompletizovanie podkladov k pandemickej OČR (žiadosť + čestné vyhlásenie na konci mesiaca) podľa Višvádera spomaľuje priebeh vyplácania ďalších dávok už aj za apríl, pretože tento proces je administratívne a časovo veľmi náročný. „Sociálna poisťovňa preto prosí žiadateľov o väčšiu pozornosť a vyzýva ich, aby po doručení SMS alebo e-mailovej správy o chýbajúcom čestnom vyhlásení promptne zareagovali a doručili ho pobočke vyplnené (najlepšie e-mailom a obratom) čo najskôr,“ tvrdí hovorca poisťovne.
Aj týmto spôsobom, teda zasielaním esemesiek a e-mailov, chce Sociálna poisťovňa vyjsť žiadateľom v ústrety, aby im mohli byť peniaze vyplatené.
Zároveň Sociálna poisťovňa začala vybavovať aj aprílové žiadosti o pandemické OČR. „Aj v tomto prípade prosí žiadateľov, ktorí tak ešte neurobili, aby svojej pobočke poslali e-mailom vyplnené čestné vyhlásenie za apríl s vyznačením presného počtu dní, počas ktorých poskytovali z dôvodu pandémie starostlivosť o dieťa, resp. dospelú osobu,“ dodal Višváder.
Nahlásiť chybu v článku