Nová reklamná kampaň poukazuje na vážny spoločenský problém. Tento balíček kondómov sa dá otvoriť len za pomoci štyroch rúk

Zuzana Fulopova

Foto: twitter (Tulipán Argentina)

V Argentíne sa v poslednej dobe začalo diskutovať na tému sexuálnych útokov na ženy. Argentínska spoločnosť Tulipán v snahe zdôrazniť, že sexuálny styk by sa mal uskutočniť len za súhlasu oboch zúčastnených, prišla s riešením a to v podobe kondómov v krabičke, ktorú môžno otvoriť len za pomoci štyroch rúk. Otázka je, či sa naozaj týmto spôsobom dá predísť sexuálnemu ataku.

Článok pokračuje pod videom ↓
pixabay

Argentínska spoločnosť Tulipán, ktorá predáva kondómy, sexuálne hračky a pomôcky uvádza na trh špeciálne kondómy ConsentPack, ktoré sa dajú z balíčka vybrať len za pomoci štyroch rúk. Ide o systém otvorenia, ktorý si vyžaduje štyri ruky, teda kliknutie na štyri tlačidlá na hornej a bočnej strane balíčka naraz. Ich kampaň je postavená na súhlase oboch partnerov pri sexuálnom akte. „Tulipán vždy hovoril o bezpečnom potešení, ale pri tejto kampani sme pochopili, že musíme hovoriť o najdôležitejšej veci pri každom sexuálnom vzťahu a to, že potešenie je možné len vtedy, keď s tým obaja súhlasia,“ povedali pre CNN riaditelia agentúry Joaquin Campins a Christian Rosli. Ide zatiaľ o limitovanú edíciu kondómov určených pre zákazníkov v Buenos Aires, avšak v budúcnosti sa plánujú tieto kondómy predávať aj online.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Tulipán Argentina (@tulipan_argentina) on

Spoločnosť pri tejto kampani používa na sociálnych sieťach hashtag #PlacerConsentido teda v preklade povolené potešenie. A práve na sociálnych sieťach sa začalo diskutovať, či by naozaj tieto kondómy boli účinné pred znásilnením. V tomto prípade je naozaj otázne, či by sa násilník vôbec obťažoval použiť kondóm. Ďalší problém by mohol nastať až po otvorení balíčka, kedy by si to žena rozmyslela. A nakoniec by celá táto špecifická myšlienka kondómu mohla predstavovať nebezpečný precedens, pokiaľ ide o diskusiu v oblasti súhlasu. „Nastávajú pochybnosti, že mnohí potencionálni násilníci budú týmto odradení. Znepokojujúce je aj to, že rámec súhlasu je na diskusiu, pretože skutočným problémom je, že ženy by to mohli urobiť po prežití sexuálneho aktu. Je to produkt určený predovšetkým na ochranu mužov pred obvineniami zo znásilnenia, nie na ochranu žien pred znásilnením,“ vyjadrila sa na sociálnej sieti twitter editorka Holly Baxter.

Každopádne jedna vec je istá, vďaka tejto kampani sa začalo diskutovať nie len na tému sexuálnych atakov, ale aj na problém používania kondómov. Napríklad podľa organizácie AHF Argentína len 14,5 % argentínskych mužov používa pravidelne prezervatívy, 65 % mužov ich používa občas a až 20,5 % ich nepoužíva vôbec.  Takže možno práve touto kampaňou sa dosiahne zvýšenie povedomia aj o tomto probléme.

scarymommy.com

Najnovšie články