K príspevku sa nakoniec vyjadrila aj nemocnica. „V súvislosti s publikovaným príspevkom, ktorý popisuje údajné zanedbanie zdravotnej starostlivosti na urgentnom príjme žilinskej nemocnice, a následnou obrovskou vlnou kritiky a nenávisti, ktorá sa spustila ako na samotný urgentný príjem, tak aj na ďalších zdravotníkov a nezdravotníkov, by sme k udalosti radi zaujali stanovisko,“ začína stanovisko nemocnice.
„Fakultnej nemocnici s poliklinikou Žilina, jej zdravotníkov i nezdravotníkov, sa táto udalosť vzhľadom na všetky okolnosti a dostupné fakty dotkla a zároveň nás ľudsky mrzí. Príspevok nepríjemne prekvapil nielen ľudí, ktorí v stredu 17. januára 2024 slúžili na urgentnom príjme a na oddelení vnútorného lekárstva, ale aj ďalších zamestnancov, ktorí v našom zdravotníckom zariadení pracujú. Radi by sme v úvode zároveň upozornili, že vzhľadom na ochranu osobných údajov pacienta a citlivosť celého prípadu sa z našej strany nemôžeme k vzniknutej udalosti vyjadrovať dopodrobna,“ pokračuje stanovisko nemocnice.
Iný čas príchodu
Následne sa však názor nemocnice a autorky príspevku rozchádza. Píšu: „Informácie, ktoré boli publikované v príspevku o skúsenosti z urgentného príjmu, sa nezakladajú na pravde. Po zverejnení príspevku sme začali situáciu okamžite preverovať a zistili sme nasledujúce fakty. Pacient bol na urgentný príjem žilinskej nemocnice privezený v stredu 17. januára o 12.44 hod. Ihneď po príchode, o 12.48 hod., ho začal vyšetrovať lekár urgentného príjmu. V expektačnej miestnosti mu bola poskytnutá adekvátna liečba. Pre prípad neočakávaných komplikácií, ktoré by si vyžadovali zobrazovacie vyšetrenia, musia pacienti zostať niekoľko hodín nalačno.“
Podľa nemocnice bol stav muž menej závažný. Píšu: „Oddelenie urgentného príjmu funguje plošne, teda všade na Slovensku i v zahraničí, na základe takzvaného triážneho systému. Ten rozdeľuje pacientov podľa naliehavosti ich zdravotného stavu. Pacienti absolvujú všetky potrebné vyšetrenia a následne sú zaradení do konkrétnej skupiny. Pacient bol „presunutý“ z priority 1 do priority 4-5, teda do skupiny s ochoreniami a poraneniami bez potreby okamžitej starostlivosti. Neznamená to, že pacient prestal byť prioritný, no prešiel do inej, menej závažnej skupiny.“
Nahlásiť chybu v článku