Žena vymenovala nevýhody toho, že je pekným dievčaťom. Stačilo pár slov a ľudia zostali zaskočení

Nikoleta Kottešová

Foto: Instagram (shye.lee )

TikTokerka tvrdí, že výhody takzvaného „privilégia pekných ľudí“ sú obmedzené. Vraj má toto privilégium aj svoju negatívnu stránku.

Článok pokračuje pod videom ↓

Shye Lee, ktorá vlastní spoločnosť sociálnych médií s názvom 7 Figure Creators, zaujala po tom, čo sa hashtag #prettyprivilege stal populárnou témou na TikToku a prilákal viac ako 300 miliónov zobrazení. Ak by ste nevedeli, „privilégium pekných“ opisuje osobu, ktorej sa počas života dostáva špeciálne alebo výhodnejšie zaobchádzanie kvôli jej kráse a dobrému vzhľadu, uvádza portál Tyla.

To môže siahať od bezplatných nápojov v bare, až po zabezpečenie bezplatného alebo exkluzívneho vstupu do priestorov alebo prilákanie „bohatého chlapa, športovca alebo rappera“. Ľudia sa môžu k niekomu správať štedrejšie jednoducho preto, že ich priťahuje.

 

Zobraziť tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa Marketing + Business (@shye.lee)

Má to aj odvrátenú stránku

Podľa Shye existuje aj odvrátená stránka „privilégií pekných“, ako je napríklad únos alebo nerešpektovanie v práci. Chce vedieť, prečo po tom ľudia tak veľmi túžia, hoci zažili nejakú nepríjemnú situáciu, zdanlivo kvôli vzhľadu. Povedala: „Mám obavy o každého, kto si myslí, že sú to očarujúce privilégiá. Pekné dievčatá ľudia nikdy neberú príliš vážne. Taktiež majú ľudia predsudky, čo sa týka vzdelania a myslia si, že pekní ľudia nie sú schopní porozumieť zložitejším veciam.“

Shye uviedla jeden nepríjemný príklad, keď poslala správu lekárovi, aby zistila, či by mal záujem o prácu s jej spoločnosťou. Od lekára dostala odpoveď: „Mali by ste prísť do ordinácie, aby som vás mohol vyšetriť (so žmurkajúcim smajlíkom). „ Spomenula si aj na časy, keď na ňu chlapi zízali a volali na ňu „mňau.“

Rodáčka  z Orlanda pre The New York Post povedala: „Je to úprimne skôr prekliatie ako privilégium.“ Pokiaľ ide o nadväzovanie priateľstiev, Lee tvrdila, že sa opakovane stretávala s komentármi typu: „Och, môj bože, myslela som si, že si namyslená, ale keď som ťa spoznala, si skutočne veľmi láskavá.“

 

Zobraziť tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa Marketing + Business (@shye.lee)

 

Zobraziť tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa Marketing + Business (@shye.lee)

Najnovšie články