Podvodníci sa opäť snažia nachytať Slovákov podvodnými správami. V nich sa vydávajú za Slovenskú poštu a žiadajú od ľudí osobné údaje.
Nie je to prvýkrát, čo sa podvodníci vydávajú za Slovenskú poštu. Poštová spoločnosť vplyvom neustálych podvodov vydala hneď niekoľko vyhlásení o tom, že nejde o kontakt z ich strany a zároveň na svojej stránke uviedli aj niekoľko príkladov, ako môžu podvodníci ľudí osloviť. Využívajú na to falošné e-maily, sms správy, ale tiež vytvárajú stránky na sociálnych sieťach. Uistite sa preto, či ste na to tiež nenaleteli.
Žiadajú osobné údaje
Ako uviedla Slovenská pošta, Slovenská pošta nikdy nepýta peniaze prostredníctvom e-mailov, ale za zásielku klient zaplatí už pri objednávaní tovaru na danom e-shope, alebo dobierkou pri preberaní tovaru. Pošta zároveň odporúča ľuďom vždy skontrolovať e-mailovú adresu či telefónne číslo, odkiaľ správu dostali.
„Odosielateľ používa zdeformované logo Slovenskej pošty a od adresátov pýta poplatok za doručenie zásielky. Ich odosielateľom nie je Slovenská pošta, a preto by ste nemali na takéto maily reagovať. Ide o podvod, kde je zneužité meno Slovenskej pošty, preto sa Slovenská pošta obrátila na orgány činné v trestnom konaní,“ uvádza Slovenská pošta na svojej stránke.
V prípade sms správ podvodníci upozornia ľudí, že balík, ktorý je v preprave Slovenskej pošty, síce dorazil do skladu, ale nemôžu ho doručiť, keďže stratili údaje na jeho dodanie. Pošlú vám preto link, v ktorom od vás požadujú zadať vaše osobné údaje ako je adresa, resp. žiadajú upraviť poštové smerovacie číslo alebo číslo domu. Niektoré ďalšie správy vás zas upozornia na nezaplatenie colných poplatkov, poprípade od vás žiadajú dodatočnú platbu za dopravu. V niektorých prípadoch vás na podvod upozorní samotný telefón, no aby ste sa uistili, že ste nenarazili na podvod, vždy môžete skopírovať telefónne číslo odosielateľa a overiť si ho na googli.
Ďalšie vzory podvodných správ navyše nájdete aj v sekcii Pozor na podvody! na stránke Slovenskej pošty.
Nahlásiť chybu v článku