A napriek tomu, že polovica respondentov zo Slovenska je optimistická a očakáva, že ich finančná situácia sa v nasledujúcich dvanástich mesiacoch zlepší, asi tretina Slovákov očakáva, že nebude mať prostriedky na zaplatenie účtov za služby. Uvedení respondenti dokonca počítajú aj s tým, že keď to bude potrebné, vynechajú zaplatenie niektorých účtov s nižšou prioritou, aby si mohli zabezpečiť základné položky.
Spotrebitelia sú pod tlakom
Ako komentoval výkonný riaditeľ spoločnosti Intrum Martin Musil, je zrejmé, že spotrebitelia sú pod silným tlakom, pokiaľ ide o ich osobné financie. „Realita narastajúcich omeškaných platieb nie je taká, že by spotrebitelia nechceli platiť, ale niektorí z nich si to jednoducho nemôžu dovoliť,“ povedal Musil.
Spoločnosť Intrum, európsky poskytovateľ služieb správy a vymáhania pohľadávok, zisťovala platobné správanie spotrebiteľov. Analyzovali odpovede 20-tisíc spotrebiteľov z 20 európskych krajín, z toho bolo 1 000 Slovákov.
Nahlásiť chybu v článku