Toto robiť nemali! Zmrzlinár účtuje dvojnásobok rozmaznaným influencerom a má na to ten najlepší dôvod

Zuzana Fulopova

Foto: pxhere

V dnešnej dobe sociálnych médií sa stalo pomerne bežné, že influenceri ponúkajú podnikateľom bezplatnú reklamu.  Má to však jeden háčik. Váš produkt vám síce zazdieľajú na svojich sociálnych sieťach, no očakávajú, že všetko dostanú zadarmo.

Článok pokračuje pod videom ↓

Pre veľké podniky je tento obchod síce výhodný, ale malým podnikateľom sa neoplatí. Veľké firmy si totiž nemusia platiť za reklamu, strih, točenie, predstavovanie produktu a napríklad modelky alebo hercov. Všetku prácu za nich spraví influencer. Portál Scarymommy prináša príbeh malého podnikateľa, ktorý bojkotuje všetkých influencerov.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Brooke Christina ♡ (@brookechristiina) on

Influenceri chcú všetko zadarmo

Malému podnikateľovi Joeymu Nicchimu z Los Angeles, ktorý vlastný prenosný kamión so zmrzlinou praskli nervy. Ak ste influencer, musíte zaplatiť miesto 4 dolárov, čo je v prepočte asi 3,50 eura za kopček rovno dvojnásobok. „Rozhodli sme sa spraviť túto politiku oficiálnou. Naozaj sa nestaráme, či ste influencer, alebo koľko sledovateľov máte. Nikdy vám nedáme zmrzlinu zadarmo, výmenou za reklamu na sociálnych sieťach. Obvykle sú to 4 doláre za kopček, ale teraz je to 8 dolárov pre vás,“ napísala Joyho spoločnosť na Instagrame.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by CVT Soft Serve (@cvtsoftserve) on

Zmrzlinár reagoval trefne

Táto reakcia vznikla práve z dôvodu častých požiadaviek ľudí o bezplatnú zmrzlinu. Okrem každodenných emailov s touto požiadavkou, ho začali aj osobne atakovať. „Po prvých 30-tich sekundách rozprávania z nich vypadne nasledovné: hej, neviem, či ma sledujete alebo nie, ale ak mi dáte točenú zmrzlinu zadarmo, postnem to do svojho príbehu,“ posťažoval sa Joe. Jeho odpoveď bola stále rovnaká, ako pre každého, a to jeden kopček zmrzliny za 4 doláre.

Trpezlivosť ho však prešla, keď dostal žiadosť o zmrzlinu pre 300 ľudí, výmenou za reklamu. Joe chápe dôležitosť propagácie, sám je príležitostným hercom, firmu však založil ako spôsob obživy. „Nemôžem to urobiť, nemôžem pracovať zadarmo,“ povedal Joe v príspevku. Kedže pracuje na akciách aj cez víkendy, stálo by ho to nie len peniaze, ale aj čas. Zverejnil tak oznam, že influenceri platia dvojnásobok a následne sa tento oznam rýchlo rozšíril do sveta.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by CVT Soft Serve (@cvtsoftserve) on

Týmto počinom sa paradoxne zo dňa na deň zdvojnásobil počet jeho sledovateľov na Instagrame a následne mu stúpla tržba. Mnoho malých podnikateľov mu napísalo ďakovný mail za to, čo urobil. „Dúfam, že viac ľudí nedovolí, aby ste v podnikaní váhali a boli ovplyvnení sociálnymi sieťami. Chcem, aby ľudia chodili do reštaurácie, pretože jedlo a služby sú fantastické,“ vyjadril sa Joe.

A čo si myslíte vy? Myslíte si, že je v dnešnej dobe výhodné spolupracovať so známymi osobami na sociálnych kanáloch? Podelte sa s nami o svoj názor v komentároch.

Najnovšie články