Sme úplne zvyknutí na reklamy v ktorých vidíme krásne ženy s perfektnou pleťou, postavou, vlasmi a úsmevom. Často sa však za touto „dokonalosťou“ ukrýva aj množstvo retuše a umenie photoshopu. Práve kvôli predurčeným modelom, ktoré majú byť ideálom krásy sa veľakrát cítime menejcenne, nepekne a pri pohľade na naše telo sa nám na tvári iste nevyčarí úsmev.
Spoločnosť Aerie, ktorá sa špecializuje na predaj spodného prádla či plaviek však zasiahla. S úderným heslom „Nemeň seba. Zmeň podprsenku!“ (Don’t change you. Change your bra!) a s kampaňou plnou obyčajných žien, zákazníčok, matiek, dám s ochorením či tých, ktoré nemajú „modelkovské“ miery si získala obdiv.
Ženy s rôznymi proporciami, váhou, vekom, pôvodom, ženy s chronickým ochorením, po prekonaní rakoviny, ženy s jazvami, striami, ženy so zdravotným postihnutím i tie bez bujnej hrivy či oholeného podpazušia. Jednoducho ženy, ktoré bežne nevidíte na predvádzacom móle ani v magazíne či reklame na spodné prádlo.
Aj tieto ženy sú však krásne a aj tieto ženy si všetko to spodné prádlo predvádzané na modelkách bez jedinej chybičky kupujú. Práve preto značka Aerie vymyslela kampaň, do ktorej zahrnie všetky dámy bez akéhokoľvek rozdielu. Pretože každá z nás je nádherná a každá z nás si zaslúži, aby sa tak cítila.
Nemeň seba. Zmeň podprsenku!
Jasný odkaz kampane v podobe jej výstižného hesla. Prečo by sme mali stále uvažovať nad tým, prečo nie sme iné? Prečo nemáme krajšiu pokožku, zuby, vlasy či postavu? Prečo by sme sa mali snažiť o kopírovanie akýchsi pomyselných ideálov krásy? Buďme samy sebou a majme sa radi, pretože vtedy z nás vyžaruje skutočná krása. Svoje o tom vedia aj tvorcovia kampane, ktorej najsilnejším odkazom sú práve fotografie žien v spodnom prádle. Či je to dáma na vozíčku, žena s vakom po kolonoskopii či matka po dvojnásobnej mastektómii – každá z nich sa môže cítiť skvele v prádle, ktoré jej presne sadne.
V kampani sa objavili aj známejšie tváre a jednou z nich je i plus size modelka Iskra Lawrence alebo gymnastka a olympijská víťazka, ktorá bola obeťou sexuálneho násilia Aly Raisman.
Aj keď niektoré dámy už mali skúsenosti s fotením, všetky boli na jednej lodi. Výsledné fotografie sú veľmi prirodzené, sympatické a ani jena z nich nie je nijako upravovaná či retušovaná.
V tejto prelomovej kampani však nejde len o samotné nafotenie žien v prádle určitej značky. Nejde len o jednorázové zviditeľnenie sa, či podporu predaja. Všetky dámy reálne vystupujú ako modelky predvádzajúce jednotlivé kúsky prádla na stránke spoločnosti. Žiadne miery 90-60-90 či požadovaná výška. Pri objednávaní prádla tejto značky môžete v online katalógu vidieť celkom obyčajné, milé a sympatické ženy, ktoré sú často tiež zákazníčkami.
https://www.instagram.com/p/BmB9bPznbCj/?tagged=aeriereal
Práve to fascinovalo a zároveň potešilo množstvo ľudí po celom svete, ktorí svoje neskrývané nadšenie zdieľajú aj na sociálnych sieťach. Aj dáma s inzulínovou pumpou je predsa žena ako každá iná.
Can’t believe there’s a model for American Eagle Outfitters who gets to just rep diabetes devices on the website like it’s no big deal. I love this so stinkin’ much!
I already shop at AE, but now it’s making me want to support them even more!
Thank you for this, @AEO and @Aerie! pic.twitter.com/7jHdv1Jv2T— Danica (@DeeMarieIsMe) July 11, 2018
Práve diverzita je na ľuďoch krásna a snaha spoločnosti zachytiť túto rozmanitosť upútala ľudí natoľko, že podporujú značku viac, ako kedykoľvek predtým. Veď s takýmto prístupom si to bezpochyby zaslúži. Navyše, všetky ženy, ktoré sa fotenia zúčastnili ho opisujú ako skvelý zážitok, kedy mohli tráviť čas medzi skupinou ľudí bez predsudkov. Navzájom sa podporovali a dali si najavo, že sú krásne presne také, aké sú.
Jana, ae.com,
Nahlásiť chybu v článku