Ženu kvôli váhe nechceli pustiť do lietadla. Odpoveď leteckej spoločnosti vás zarazí

Nikoleta Kottešová

Foto: Instagram (juliananehme)

Letecká spoločnosť vrátila úder po tom, čo žena tvrdila, že jej zabránili nastúpiť do lietadla kvôli jej veľkosti, pričom povedali, že bola „hrubá“ a „agresívna“ k personálu.

Článok pokračuje pod videom ↓

Portál Tyla informoval o príbehu Brazílskej influencerky, ktorá informovala na sociálnych sieťach svojich fanúšikom o svojej skúsenosti s leteckou spoločnosťou. Juliana Nehme mala 22. novembra cestovať z Bejrútu do Dauhy. Bola na dovolenke v Libanone a bez problémov dorazila cez Air France.

 

Zobraziť tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa Juliana Nehme (@juliananehme)

Problémom bola váha

Odmietli jej však nastúpiť na jej spiatočný let, pričom tvrdila, že jej nedovolili nastúpiť na palubu kvôli jej veľkosti, čo znamenalo, že zmeškala aj ďalšie spoj domov. Nehme tvrdí, že Qatar Airways jej nechceli vrátiť peniaze za letenku, ktorú zaplatila. Trvala na tom, že si musí kúpiť drahšiu letenku prvej triedy, kde sú k dispozícii väčšie miesta.

Influencerka zdieľala video so svojimi 156 000 sledovateľmi na Instagrame a povedala: „Aká hanba pre spoločnosť ako Katar, že umožňuje takýto typ diskriminácie ľudí! Som tučná, ale som ako všetci ostatní!“ Nakoniec musela zostať v Libanone so svojou matkou, zatiaľ čo jej sestra a synovec odleteli domov do Brazílie.

 

Zobraziť tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa Juliana Nehme (@juliananehme)

Nehme v popise videa vysvetlila: „Míňam peniaze na hotel a taxík, ktoré som nepotrebovala! Nemôžem si dovoliť dlhšie sa zdržiavať. A povedali, že musím zaplatiť za ďalšie cestovné pre moju matku. Bola som nesmierne ponížená pred všetkými ľuďmi na letisku! Všetko preto, že som TUČNÁ!“

„Hanba spoločnosti ako Katar, že umožňuje takýto druh diskriminácie ľudí. Som tučná, ale rovnaká ako všetci! Nie je fér kúpiť si letenku a nechať sa ponižovať, znášať vyhrážky, a neumožniť mi letieť! Potrebujem urgentné riešenie!“ dodala v príspevku.

 

Zobraziť tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa Juliana Nehme (@juliananehme)

Letecká spoločnosť má iný názor

Letecká spoločnosť však teraz prišla so svojou vlastnou verziou udalostí a uviedla, že Nehme bola „hrubá“ k zamestnancom pri registrácii a tiež nepredložila povinnú dokumentáciu PCR testu. „Dotyčná pasažierka na letisku v Bejrúte bola spočiatku mimoriadne hrubá a agresívna voči personálu, keď nepredložila požadovanú dokumentáciu PCR na vstup do Brazílie,“ povedal pre Daily Mail hovorca leteckej spoločnosti.“ V dôsledku toho bola bezpečnostná služba letiska požiadaná o zásah, pretože personál a cestujúci boli mimoriadne znepokojení jej správaním.“

 

Zobraziť tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa Juliana Nehme (@juliananehme)

Majú jasnú politiku

Qatar Airways načrtli svoju politiku vo vyhlásení pre Tylu: „Qatar Airways zaobchádza so všetkými cestujúcimi s rešpektom a dôstojnosťou a v súlade s priemyselnými postupmi a podobne ako väčšina leteckých spoločností, s každým, kto bráni v priestore spolucestujúceho a nemôže si zaistiť bezpečnostný pás, alebo znížiť ich lakťové opierky môže byť potrebné zakúpenie ďalšieho sedadla ako bezpečnostné opatrenie, tak aj pre pohodlie a bezpečnosť všetkých cestujúcich.“