Vieme, prečo supermarkety umiestňujú ovocie a zeleninu na začiatok obchodu. Dôvod vás totálne dostane

Dana Kleinová

Foto: Pexels

Keď vojdete do supermarketu, prvé čo vidíte, sú regály s ovocím a zeleninou. Naopak, mlieko a vajcia zvyčajne nájdete až niekde vzadu. Supermarkety pritom majú na toto usporiadanie šikovný dôvod, ktorý podvedome ovplyvňuje aj vás.

Článok pokračuje pod videom ↓

Ako píše portál NY POST, za usporiadaním supermarketov stoja dômyselní dizajnéri, ktorí vás nenápadne lákajú prejsť sa každou uličkou a naplniť svoj vozík bez toho, aby ste si to uvedomovali. Presne preto je hneď na začiatku sekcia ovocia a zeleniny, ktorá vás podvedome ovplyvní bez toho, aby ste sa nad tým vôbec dvakrát zamysleli.

Foto: Pixabay

Ovocie a zelenina sú prvé

Reeves Connelly, ktorý študoval architektonický dizajn na Pratt Institute, povedal: „Množstvo myšlienok, ktoré sa vkladajú do dizajnu obchodu s potravinami, je z psychologického a marketingového hľadiska absolútne šialené.“

Podľa Reevesa existuje špecifický dôvod, prečo sa ovocie a zelenina často nachádzajú v prednej časti obchodu. „Obchody s potravinami umiestnia sekciu s týmito produktmi hneď pri vchode, takže si najprv vezmete ovocie a zeleninu a potom sa nebudete cítiť previnilo, keď si vezmete nezdravé jedlo,“ vysvetlil dizajnér.

Vajíčka a mlieko sú vzadu

Najnovšie články