Skôr, než ráno opustíte svoju posteľ, vyskúšajte tieto naťahovacie pozície. Zvyšok dňa sa budete cítiť čerstvá ako rybička

Monizz

Ranné vstávanie, kedy sa cítime, akoby nás niekto práve ovalil po hlave, je to najhoršie z celého týždňa. Obzvlášť ak nestíhame spať toľko, koľko by naše telo potrebovalo. Aby ste počas dňa necítili zle, je dobré, ak si každé ráno, skôr, ako vstanete z postele, ponaťahujete chrbát a končatiny. Váš deň bude vyzerať celkom inak.

Článok pokračuje pod videom ↓
1
takprosto.cc

Ranné naťahovanie je záležitosť, ktorú robí veľa ľudí podvedome, no málokto cielene. Pritom je to také jednoduché a ešte k tomu aj príjemné. Aj pri včasnom vstávaní vás poriadny nádych, vystreté ruky a nohy a natiahnutý chrbát, dokážu dostať do formy. Naťahovanie nie je určené len určitému okruhu ľudí, je vhodné pre všetkých. Bez výnimky. Začnite sa ráno cielene naťahovať a okrem toho, že sa budete cítiť sviežo, nadobudnete pocit, že máte o niekoľko kíl menej. A s tým sa hneď ľahšie dýcha.

Naťahovanie chrbtice

2
takprosto.cc

Zhlboka sa nadýchnite, natiahnite ruky nad hlavu a otočte svoje dlane proti múru. Kolená nechajte rovné a prsty napnite. Ostaňte v tejto pozícii 5 sekúnd a potom vydýchnite. Chvíľočku odpočívajte a už po niekoľkých sekundách pocítite, ako sa vám telo okysličuje a naberá novú silu. Ak je vám natiahnutie chrbtice príjemné, zopakujte si ho aj trikrát po sebe.

Zahriatie kĺbov

3
takprosto.cc

Ostaňte ležať na chrbte, pokrčte pravú nohu v kolene a ľavú si vyložte na ňu. Spojte ruky na píšťale pravej nohy a zhlboka sa nadýchnite. Opäť vydržte 5 sekúnd a potom vydýchnite. Vymeňte nohu a cvičenie opakujte. Toto cvičenie vám perfektne zahreje kĺby, ktoré ostali po noci stuhnuté a naštartuje silu do vašich nôh.

Kolená k hrudníku

5
takprosto.cc

Ostaňte ležať na chrbte a kolená si pritiahnite k hrudi. Rukami si ich pridržte a zhlboka dýchajte. Vydržte dýchať 10 sekúnd a potom nohy natiahnite. Môžete opakovať do sýtosti. Po noci sa vám pretiahnu nohy a napumpuje hrudník. Tento druh natiahnutia vám odštartuje deň lepšie ako ranná káva.

Naťahovanie trupu

6
takprosto.cc

Ak si natiahnete trup, podporíte nielen krvný obeh, ale posilníte aj chrbtové svaly a ľahšie vydržíte vzpriamení. Ostaňte stále na chrbte, pravú ruku natiahnite v predlžení ramena, kolená ohnite a celú spodnú časť tela otočte na opačnú stranu, ako je vaša vystretá pravá ruka. Ostaňte v tejto polohde 10 sekúnd a zhlboka dýchajte. Cvičenie opakujte na obidve strany. Uvidíte, ako sa vám ponaťahuje stuhnutá vrchná časť tela a budete cítiť príjemný ťah aj v spodnej strane stehien.

Prepnutá chrbtica

7
takprosto.cc

Teraz si konečne môžete sadnúť. Z postele však neschádzajte. Ak ste išli s cvičeniami postupne, mali by ste mali už nohy dostatočne prekrvené, preto by ste ich mali bez problémov vedieť v sede vystrieť. Ohnite celý trup nad stehná a ruky natiahnite dopredu. Hlavu skloňte dole a dýchajte. Budete cítiť, ako sa vám uvoľňujú stuhnuté stavce na chrbtici jeden po druhom. Fantastický pocit.

Preťahovanie rúk a lopatiek

4
takprosto.cc

Teraz môžete spustiť nohy dole z postele. Sadnite si na kraj a jednoducho sa predkloňte tak, aby ste mali hlavu medzi kolenami a prstami sa dotýkali podlahy. Nadýchnite sa a hor sa do práce.

Ranné naťahovanie netrvá dlho, zaberie vám nanajvýš dve minúty v posteli navyše, zato počas dňa budete celkom fit. Bude sa vám ľahšie pracovať aj premýšľať a nebude vám toľko trvať, kým sa preberiete z polospánku.

Pozri aj: 7 nebezpečných varovných signálov, ktoré by ste nikdy nemali ignorovať. Môžu totiž predpovedať rakovinu pankreasu

zdroj: babskeveci.sk (Monika), takprosto.cc