Mlieko a vajcia, základné potraviny, ktoré sa v domácnostiach najčastejšie míňajú, sú len zriedka v popredí supermarketu. Reeves vysvetlil: „Mohli ste si tiež všimnúť, že základné predmety ako mlieko a vajcia sú zámerne umiestnené úplne v zadnej časti obchodu, takže ste nútení prechádzať cez iné uličky, aby ste sa k nim dostali.“
Navyše ste si mohli všimnúť, že práve na koncoch, resp. krajoch týchto uličiek sú umiestnené práve nezdravé veci ako sladkosti či rôzne ochutené limonády, ktoré vás akoby privolávajú k sebe a nedokážete ich prehliadnuť.
Zameriavajú sa na deti
Tieto marketingové a psychologické stratégie však nie sú nastavené len na dospelých nakupujúcich. Hoci by sa mohlo zdať, že sa prvotne zameriavajú na dospelých a na to, aby toho nakúpili čo najviac, sú tiež zodpovedné za výstupy detí, ktoré požadujú, aby im rodičia všetko kúpili.
„Ďalším spôsobom, ako vás prinútiť minúť viac peňazí, je usporiadať cereálie tak, aby boli sladké cereálie vo výške očí dieťaťa, takže je pravdepodobnejšie, že si jednu uchmatnú, zatiaľ čo zdravšie možnosti sú hore,“ vysvetlil dizajnér. Samozrejme, to neplatí len o cereáliách a supermarkety si veľmi dobre uvedomujú, ktoré veci majú umiestniť do výšky detských očí.
Nahlásiť chybu v článku